دیدنی های مشهد
نوشته شده توسط : ادمین

 

پارک ارم مشهد

این مکان در سال 1386 توسط شهرداری در منطقه ای محروم ساخته شد. ساخته شده است.از جمله ویژگیهای این پارک در ابتدای بهره برداری، دارا بودن امکانات و وسایل بازی برای کودکان است که وسعت ۶ تا ۷ هزار مترمربع را در بر می گیرد و در آینده نیز زمین ورزشی برای بانوان احیاء خواهد شد. پارک بزرگ ارم دارای ۷۵۰۰ مترمربع دریاچه و آب نما است و درختها و فضای سبز آن با استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار آبیاریبلیط مشهد شهریور 98 می شود . فضای دل انگیز این مجموعه توجه همگان را به خود جلب می کند و بازدید از این مکان زیبا را به گردشگران تور مشهد توصیه می کنیم.

 

پارک ارم مشهد

 

پارک ارم مشهد

 


موزه قرآن مشهد

موزه  قرآن مشهد اولین موزه آستان قدس رضوی در شهر مشهد است که در سال 1324 در صحن امام خمینی احداث گردیده است.این مجموعه شامل گنجینه ای به شرح زیر است:  گنجینه قرآن و نفایس که ارزش و اعتبار این گنجینه به صحیفه‌ها و 5 قرآن‌ ارزشمند متعلق به امام علی (ع)، امام حسن (ع)، امام حسین (ع)، امام سجاد (ع) و امام رضا (ع) است میباشد.در این مجموعه آثار نفیس و ارزشمندی گرد هم آمده است.علاقمندان به این اماکن می توانند در سفر به تور مشهد ار این موزه بازدید کنند.

 

موزه قرآن مشهد

 

موزه قرآن مشهد

 


روستای بزوشک مشهد

بزوشک روستایی از توابع بخش احمدآباد شهرستان مشهد در استان خراسان رضوی ایران است در جنوب مشهد در دامنه کوه‌های بینالود روستایی بسیار قدیمی به نام بزوشک واقع شده است. سابقه نام روستا باز مشک است، قبلاً در اطراف روستا گل و گیاه می‌روییده است که عطر و بوی خوبی داشته و به همین دلیل نام باز مشکبلیط مشهد مرداد 98 و اخیراً بزوشک نام گرفته است. بزوشک، روستایی از توابع بخش احمدآباد و دهستان سرجام شهرستان مشهد در استان خراسان رضوی ایران است. بزوشک روستایی است کوهستانی که در مسیر راه بین روستایی فرعی مشهد قرار دارد. این روستا از شمال به روستای سلمان آباد و بازه حور، از جنوب به جاده ملک‌آباد-باغچه، از غرب به اراضی کشاورزی و روستای مغان محدود می‌شود. این روستا را به اعتبار آثار و بناهای تاریخی پرتنوعش باید از زمره استثنایی‌ترین روستاهای ایران به شمار آورد.در سفر یه تور مشهد از این روستای زیبا دیدن کنید.

 

روستای بزوشک مشهد

 

روستای بزوشک مشهد


غار هندل آباد مشهد

هندل آباد در فاصله ۴۰ کیلومتری شمالغرب مشهد و در منطقه تبادکان قرار دارد. این غار به اوله هم شناخته می شود. دهانه کوچک و مستطیل شکل غار نیز در فاصله ۱۲ کیلومتری شمالغرب روستا رو به جنوب قرار گرفته است. فاصلة روستا تا غار معادل با دو ساعت راه‌پيمايي است. دهانة غار، بسيار کوچک و به شکل مربعي به سمت جنوب قرار گرفته است. طول غار 90 متر و داراي استالاگميت و استالاکتيت مي‌باشد. درون غار، چشمة آب کوچکي وجود دارد که مردم محلي به آن جنبة تقدس داده‌اند و مي‌گويند آب آن، آبلة گوسفندان را درمان مي‌کند.بازدید تور کیش نطقه در سفرهای تور مشهد خالی از لطف نیست.

 

غار هندل آباد مشهد

 

غار هندل آباد مشهد

 

غار هندل آباد مشهد

 

 

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور کیش





:: برچسب‌ها: اماکن تفزیحی مشهد,جاذبه های گردشگری مشهد,اماکن تفریحی مشهد,دیدنی های مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: